یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

صدها و شاید هزاران بیت از اشعار بزرگان ادب فارسی را حفظ کرده و در برنامه‌های مشاعره رادیویی و تلویزیونی چهره نام آشنایی است.

حیدری

او آرام، شمرده و دلنشین شعر می‌خواند و اغلب ابیاتی که برای رقابت با رقبای مشاعره‌کننده‌اش به خاطر می‌سپارد، در مدح و مرثیه اهل‌بیت(ع) و ائمه اطهار(ع) سروده شده است.

«داود حیدری» از شاعران و مشاعره‌کنندگان صاحب نام ساکن محله یافت‌آباد است که ۲۷ سال از ۴۷ سال عمر خود را به آموزگاری و تدریس ادبیات فارسی گذرانده است.

کسب مقام‌های برتر در مسابقات مشاعره شبکه‌های رادیویی ایران، فرهنگ، تهران، جوان و قرآن و مسابقات مشاعره شبکه آموزش و قرآن سیما، دریافت مقام نخست مسابقه مشاعره بزرگ ایران و رتبه نخست کشور در مشاعره رضوی در سال ۱۳۹۷ گوشه‌ای از کارنامه ادبی پرو پیمان این کارشناس ادبیات است.

حیدری با راه‌اندازی گروه مشاعره «حافظان ادب پارسی» و خانه فرهنگ و ادب سرای محله یافت‌آباد، توانسته تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان این محله را با آثار فاخر ادب پارسی آشنا کند و زمینه حضور موفق آنها در مسابقات مشاعره کشور را به وجود آورد.

کتاب «مشاعره عاشورایی» گنجینه گرانبهایی از آثار فاخر شاعران ایرانی است که توسط حیدری گردآوری شده و واقعه عاشورا را با زبان شعر ترسیم کرده است.  

کد خبر 543450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha